The Musical Box: Skivmässan i Huskvarna

lördag 7 november 2009

Skivmässan i Huskvarna

Skivmässan i Huskvarna blev som väntat. Alldeles för mycket skivor för att man ska må bra av det. Som samlare är det aldrig roligt att behöva lämna platsen utan att ha fått med sig alla man skulle vilja ha.

Jag nöjde mig med två godingar. Joe Cockers Mad Dogs & Englishmen samt Surrealistic Pillow med Jefferson Airplane. Två skivor jag på allvar saknat i samlingen. Joe Cocker var ju alldeles lysande i början av karriären och fram till nu har jag saknat tidiga skivor av honom. Det här är en livinspelning från 1970.

Jefferson Airplane och Surrealistic Pillow från 1967 är enligt min mening en av musikvärldens riktigt stora. På plattan finns ju superhitsen White Rabbit, Somebody to Love och inte minst akustiska Embryonic Journey. De ska jag njuta av nu. Det låter väldigt mycket bättre på vinyl än cd eller mp3. Om jag inte tar alldeles fel gjordes Embryonic Journey om flera gånger innan bandet var nöjt med cd-utgåvan. Och det blev ändå inte bra.
Ungefär 1000 besökare på mässan, och mängder med skivor i backarna. Priserna som väntat höga. Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar