The Musical Box: Mats Ronander på Ztyle

onsdag 24 mars 2010

Mats Ronander på Ztyle

Edde hittar sina guldkorn till Äntligen Fredag. Blues- och rockhjälten Mats Ronander spelar på Ztyle nu på fredag. Jag minns knappt när jag var på lokal senast, men nu är det dags. Ronander Blues, som hans nuvarande hobbyprojekt heter, lär vara riktigt bra. Så det vill jag inte missa.
Traditionell blues med mycket gung, lovar Edde. Och jag tror honom.

Mats Ronander är en svensk rockveteran. På 70-talet lirade han med Nature, som kompade Ulf Lundell på den tiden. Och natten hade varit mild och öm...om nu någon minns den plattan.
Han har spelat med nästan alla svenska och danska rockstjärnor. Min favorit är singeln Gör mej lycklig, som spelades in ihop med Gasolins Kim Larsen i början av 90-talet.
Low Budget Blues Band förresten, överstyvt!


Bilden överst är en pressbild. Den nedre bilden är hämtad från ett albumkonvolut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar