The Musical Box: Tanken borde aldrig tänkts

fredag 1 oktober 2010

Tanken borde aldrig tänkts

Calling All Stations vill jag inte räkna in i min samling. Jag har den på cd, så jag har den inte på riktigt. Tack och lov.

För den borde aldrig gjorts.
Tanken borde aldrig tänkts.


Det är Genesis senaste...och förhoppningsvis sista skiva. Efter att Phil Collins hoppat av 1997 gjorde Tony Banks och Mike Rutherford ett försök att hitta tillbaka till det gamla soundet, tillbaka till proggrocken.

Det kunde ju vem som helst räkna ut hur det skulle gå. Varken Rutherford eller Banks var någonsin i närheten av Gabriel eller Hackett. Och hur patetiskt var det inte att försöka göra 70-talsprogg i slutet av 90-talet...

Att göra det med nästan bara datorer och synthar tyder dessutom på bristande insikt.

Jag fattar mig därför kort
Calling Station är hemsk. Den är under all kritik. En monoton upprepning av Banks fantasilösa synthslingor som till slut bara blir...ingenting. Det inte finns något intressant på den här skivan. Inte en låt att nämna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar