The Musical Box: Predikant i bakgrunden?

onsdag 1 juni 2011

Predikant i bakgrunden?

KANSAS - VINYL CONFESSIONS - 1982

Fan vet vad man ska tycka om Kansas. Mest blir jag bara irriterad.

När man tror att de verkligen har kommit på grejen – och de lyckas riva av några rätt fräcka riff och en smart melodislinga - då blir de så där hopplöst tråkiga igen.

Och börjar mala på i gamla AOR-spår.
Igen.
Och igen.
Och för säkerhets skull vräker de på med violiner också.
Nej!
Vinyl Confessions från 1982 har jag väldigt svårt för.

Och är det inte religiöst predikande jag hör i bakgrunden?
Och är inte det här ungefär samma sak som det Journey och Foreigner höll på med?
Och är inte det här väldigt präktigt?

Jo, det är det. Kansas var kanske (?) ett kul band i början av karriären, i mitten av 70-talet. Men Vinyl Confessions är inget annat än radioanpassat strömlinjeformat skräp. Ohyggligt tråkigt.

Jag trodde jag rensat ut det mesta av sånt här för länge sen.

Tydligen inte.

Men nu åker Kansas ut.

Nån jävla ordning får det väl ändå vara i partiet!

Nr: borttagen ur samlingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar