The Musical Box: Hot Space är ospelbar

tisdag 23 augusti 2011

Hot Space är ospelbar

QUEEN - HOT SPACE - 1982

Fråga mig inte varför. Men jag har nu lyssnat på Queens album Hot Space från 1982.

Var detta verkligen vad världen behövde?
Var detta nödvändigt?
Att Freddie Mercury skulle försöka ge sig på att låta som Michael Jackson?
Halleluja!
Hot Space är riktigt hemsk.
Inte för musiken som finns på detta album. Den kanske kan anses vara tämligen hyfsad dansmusik. Men för tusan!

Queen var faktiskt ett rockband på 70-talet. Brian May en lysande gitarrist. Och så det här...Hade de käkat små giftiga svampar?

Vänta nu. Säger nu kanske en något mer sansad person bevandrad i Queens historia. Under Pressure är ju med på den här skivan...

På det kan jag bara svara: JAG VET! DEN SUGER!

Nej. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag skiter i om jag får varenda queen-fan efter mig med huggtänderna blottade. Hot Space är ospelbar! Så in i bäng!*

Nr: 1632/2222

* "Så in i bäng" är jönköpingska och har ungefär samma betydelse som "så vida pass"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar