The Musical Box: Allmans comebackalbum

lördag 28 juli 2012

Allmans comebackalbum

Som tema för helgen hade jag tänkt mig en miniserie med comeback-album, alltså skivor där grupper kommit tillbaka efter en tids uppehåll. Såna finns det ju gott om...
Och så började jag leta på bokstaven A i samlingen. Det skulle jag inte har gjort...
...Jag kom fram till att jag nöjer mig med ett gäng...
...den här helgen blir det bara skivor med Allman Brothers...
...det är nämligen sega gubbar som inte ger sig i första taget. Och som har gjort comeback och lagt av hur många gånger som helst...

Länkar till helgens texter

Ännu en lysande Allman-skiva (Where It All Begins)
Oväntat bra av Greg Allman (Greg Allman - Playin´ Up A Storm)
Allman Brothers satte ner foten (Seven Turns)
Stäng aldrig dörren för Allman Brothers (Shades Of Two Worlds)
På väckelsemöte med Dickey Betts (Dickey Betts & Great Southern)
Allmans första comeback (Enlightened Rouges)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar