The Musical Box: This is Siller´s Picture

tisdag 14 augusti 2012

This is Siller´s Picture

BOB SILLER – THIS IS SILLER´S PICTURE - 1970

Bob Siller är knappast en filur folk i allmänhet har koll på. Men så var hans karriär som popstjärna både kort och framgångslös (finns det ordet? Det passar annars rätt bra här...).
Han var gitarrist och lirade i slutet av 60-talet med amerikanska bandet Mephistopheles som gav ut en platta 1969, In Frustration. Jag vet inte om det var i ren frustration bandet splittrades, för några större framgångar blev det inte. Och någon mer skiva blev det inte heller.

Bob Siller gjorde efter det en soloplatta 1970, This is Siller´s Picture, utgiven på utmärkta skivbolaget Dunhill i Los Angeles. De hade näsa för det där med bra artister...som aldrig skulle lyckas.
Jag tror Bob Sillers musikkarriär slutade efter den där skivan. Men jag har hans enda platta i min samling. Den är faktiskt ganska svår att få tag på.

Och någonstans kan jag förstå varför det aldrig gick vägen. This is Siller´s Picture låter ungefär som om man skulle blandat ihop Carpenters med Dean Martin.

Men jag skulle kunna tänka mig att till exempel Elvis Costello skulle kunna få för sig att göra något sånt här, nu för tiden. Och då kanske det inte är så illa i alla fall?

Nr: 1547/2222

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar