The Musical Box: Överst på önskelistan

måndag 24 december 2012

Överst på önskelistan

Årets julklapp ska tydligen vara hörlurar (!).
Det är bara skitsnack, det fick jag i julklapp redan julen 1974 då jag veckorna innan köpt Black Sabbaths första och farsan inte orkade med Ozzy längre...

Nej, årets julklapp är så klart vinylskivan (!). Men det visste vi ju redan, eller hur? Det har den varit i många år och kommer att vara i många till. Själv får jag dock aldrig några LP-skivor i mina paket. De som eventuellt funderar på att ge mig nåt menar att det är fullständigt omöjligt att köpa nån LP till mig eftersom jag har så många. Jag får önska mig andra grejer i stället.

Som vanligt är det numera en julaftonstradition att citera Torsson här på bloggen just den här dagen. Så i år ser min önskelista ut så här:

Överst på önskelistan stod en bil.
En slitstark sak, som skulle hålla många mil.
Gärna en brandbil, men helst en ambulans.

Julafton kom, med sylta, gröt o gran.
En moster från Kristianstad med klappar, puss o kram.
Aldrig nånsin får jag som jag vill.

Varje jävla jul får jag en gitarr.
En tröttsam, röd, elektrisk Rock'n'Roll gitarr.
Ge mig en brandbil eller en ambulans!
Ge mig en brandbil eller en ambulans.

Med en dum gitarr, så kommer man ju ingenstans.
Jag har fått en gitarr fyra jular i rad.
Om jag fick en bil skulle jag bli glad!

Jag vill inte öppna samma paket, som inte e någon hemlighet.
Ge mig en brandbil, innan jag brinner upp!
Ge mig en brandbil, innan jag brinner upp!
Ge mig en brandbil, innan jag brinner uuuuupp!

Text & musik: Yoggi Yoghurtsson


Låten heter Överst på önskelistan och finns på Torssons legendariska LP En rökare i krysset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar