The Musical Box: Samlingsalbum

lördag 8 juni 2013

Samlingsalbum

Samlingsalbum har jag dragit på mig ett antal genom åren. Trots att jag försökt undvika dem så gott det går står det i mina hyllor en lång rad Greatest Hits, Best Of och allt vad de nu kallas.
En del av dem är så klart alldeles nödvändiga för mig. Då handlar det om låtar och skivor jag inte har fått tag på än...och då får en Greatest Hits duga så länge. Men samlingsskivornas dagar i min samling är räknade...en dag ska ingen av dem vara kvar.

Jag har försökt undvika att skriva om samlingsalbum i bloggen eftersom jag inte tycker det är särskilt intressant. Men eftersom alla mina LP-skivor ska fram i ljuset, vare sig det behövs eller inte, är det nu dags att presentera några av dem.

Den här sidan kommer att uppdateras med länkar till artiklarna efter hand.

Kultbandet Country Joe & The Fish (Country Joe & The Fish - Greatest Hits)
Box Tops och The Letter (Box Tops - Best Of)
Alice Cooper rensades ut (Alice Cooper - The Beast Of)
Mott The Hooples första år (Mott the Hoople - Rock And Roll Queen)
En av 60-talspopens bästa sångare (Paul Jones - Hits & Blues)
Hot Tunas Final Vinyl (Hot Tuna - Final Vinyl)
Tommy James - En hitmaskin (Tommy James & The Shondells - 20 Genuine US Chart Busters)
Spacerocken hippies (Hawkwind - Roadhawks)
Countryrock med mycket humor (Dr Hook - Revisited)
Vem kommer ihåg The Ostrich? (Steppenwolf - Rest In Peace)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar