The Musical Box: Just Before The Bullets Fly

söndag 18 augusti 2013

Just Before The Bullets Fly

Southern Rock - Del 10

GREGG ALLMAN BAND – JUST BEFORE THE BULLETS FLY - 1988

Detta är oerhört irriterande. Här sitter jag med en skiva som troligen är väldigt bra. Men så har vi då det där problemet med produktionen...
Skivan är nämligen från 1988, Just Before The Bullets Fly med Gregg Allman. Ett album jag just nu har väldigt svårt att komma överens med.

För jag hittar inte något som jag egentligen gillar med den här plattan...allt blir en enda dimma...av kladdiga synthar, körer och fullständigt meningslösa pålägg av av diverse effekter. Och ändå vet jag nånstans långt bak att det här borde vara helt okej, om inte mer.

Men den överdådiga och bombastiska produktionen, soundet, gör skivan mer eller mindre ospelbar för mig nu för tiden. Jag kan bara konstatera att den här plattan absolut inte har något med skivor som Brothers & Sisters, eller Eat A Peach, eller ens Win Lose or Draw att göra...
Just Before The Bullets Fly är förmodligen värd mer tid och intresse från min sida. Men jag orkar inte höra den igen... Och ändå vet jag. Gregg Allman är så mycket bättre...

Nr: 977/2222

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar