The Musical Box: ”Har man hört en, har man hört alla”

torsdag 17 oktober 2013

”Har man hört en, har man hört alla”

SHU BI DUA – 10 – 1983

Uppmuntrad av att inga hatmail anlänt eller att nån försökt hacka min blogg efter att jag skrivit om Shu Bi Dua 6, 13 och 78´eren, ger jag mig nu oförfärat på ännu en LP i Shu Bi Duas digra kollektion, 10:an.
Vilket nog får sägas är en skitskiva, om man inte har en viss förkärlek för dansk pop på mellannivå med lite småroliga – och inte ett dugg seriösa – texter. Sånt kan vara ohyggligt påfrestande för en del.

Och det är väl egentligen precis vad Shu Bi Dua 10 är. Om man inte, som jag, har en tendens att vilja plåga mig själv.

För att försäkra mig om att det verkligen är så lyssnar jag nu på skivan en gång till...
Och nja, Det är väl egentligen ingenting särskilt med den här skivan, ”har man hört en Shu Bi Dua-skiva har man hört alla”, var det nån som sa. Och det stämmer nog till viss del.

Även om man med säkerhet kan hävda att Shu Bi Dua årgång 1983, då den här plattan kom ut, är betydligt mer polerade och väloljat än under 70-talet. Men fan vet om de inte var lite roligare i början...

Men det är klart. Vill man ha lite dansk snygg och halvrolig pop, då är Shu Bi Dua 10 en bra skiva.

Nr: 550/2222

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar