The Musical Box: 20 låtar, 74 minuter med The Who

söndag 23 augusti 2015

20 låtar, 74 minuter med The Who

THE WHO – MY GENERATION-THE VERY BEST OF – 1996

Är det verkligen nödvändigt att ha ett samlingsalbum på CD med The Who? Ett band som som jag har de flesta LP-skivor med.
Bra att ha i bilen, försvarar jag mig med. The Who är lysande aggressiv bilmusik när man är ute på långresa. Det är ingen risk att man slöar till när man har The Who i högtalarna.
My Generation-The Very Best Of tycker jag är en helt okej samlingsplatta. Det finns så klart massor med liknande samlingsskivor. Varför det blev just den här har jag ingen klar bild av.

Kanske för att Boris The Spider, en av mina absoluta Who-favoriter, finns med.
Eller så är det för magiska lilla Happy Jack...
Eller Pinball Wizard...
Eller Baba O´Reily...
Eller Won´t Get Fooled Again...
Absolut är det för Who Are You, detta mäktiga epos som kan reta vem som helst till vansinne.
Eller så är det för allihop.
You Better You Bet.
Sammanlagt 20 låtar, 74 minuter The Who.

Nr: 107/CD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar