The Musical Box: Den allra första sjöbosingeln

söndag 11 oktober 2015

Den allra första sjöbosingeln

KG 22 BAND – IT AIN´T EASY/TWELWE BARS FROM MARS - 1980

Det här är den allra första singel som släpptes av skivbolaget Sjöbo, KG 22:s It Ain´t Easy. En halvfräck soulfunklåt som det dessvärre inte blev någon större uppståndelse runt utom möjligtvis på Smålandsgatan och eventuellt också på Sjöbogatan lite längre söderut.
Jag har för mig att discjockeyn på en av Pesets skoldanser, på den tiden man höll till i uppehållsrummet i källaren, försökte introducera It Ain´t Easy. Men det gick inte hem där.
Ha, ha, jag kommer till och med håg vilka låtar de som var där ville höra i stället, Sunny med Boney M och en låt med Darts som jag tyvärr glömt vad den heter.
De skivorna har jag aldrig haft i min samling, däremot KG 22-singeln. Den kom 1979, är inspelad i SH-studio i Nässjö. Låten är skriven av sångaren i bandet Arne Söderlund.
På baksidan ligger instrumentala Twelwe Bars From Mars.
Skivnummer: SBS 001 S på jönköpingska skivbolaget Sjöbo Påpp.

Nr: 8/singel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar