The Musical Box: Gör mig lycklig

torsdag 18 augusti 2016

Gör mig lycklig

KIM LARSEN – WISDOM IS SEXY - 1992

Wisdom Is Sexy är en 92:a, alltså ett album som kom ut precis i skarven mellan vinyl och CD. På den tiden kunde man köpa den billigt, vem ville ha vinylskivor 1992? Jag tror jag gav en tia för den...
Wisdom Is Sexy har förresten svensk anknytning. Kim Larsen spelade in en singel från skivan ihop med Mats Ronander, Gör mig lycklig, som blev en stor hit i Sverige. På LP:n är det dock den heldanska versionen, utan Ronander, som gäller, Gör mig lykkelig.

Trots den låten och (en annan favorit) Danas have, är det nog så att detta inte är nån av Kim Larsens allra bästa album. Ett symptom på det var att det var det första Larsen-album som inte gick upp som etta på danska försäljningslistan...
Men det påstås hänga på att Larsen under den tiden inte snackade med tidningen Ekstra Bladets reportrar och därför fick usla recensioner...

Det blev till och med så illa att det kom så dåligt med folk till konserterna att det årets turné fick avbrytas. Spelar ingen roll nu. Även om Wisdom Is Sexy är Kim Larsens första officiella misslyckande är det inte en helt usel skiva.

Nr: borttagen ur samlingen pga platsbrist, inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar